در ابتدایی‌ترین شکل، یک وبسایت نمونه کار اطلاعات حرفه ای در مورد یک فرد یا شرکت است که نمای کلی از کار آنها را ارائه می دهد. وب سایت های نمونه کارها روشی منحصر به فرد برای نمایش کار شما و آشنا کردن دیگران با شما هستند. این مانند یک پلتفرم همیشه سبز برای پروژه ها، مطالعات موردی و اطلاعات در مورد شما است. علاوه بر این، یکی از بهترین راه ها برای بیان شخصیت، تجربه و توانایی های شماست.
داشتن وبسایت خود به این معنی است که مشتریان شما همیشه می توانند شما را پیدا کنند و در صورت تمایل با شما تماس بگیرند. اگر امروز آنلاین نیستید، دیر کرده اید. نمونه کارها راهی عالی برای عکاسان، طراحان، توسعه دهندگان و طیف وسیعی از هنرمندان برای انتشار آثار خود به صورت آنلاین است. این به شما امکان می دهد هویت خود را از طریق کار خود منعکس کنید.

هدف از وب سایت نمونه کار

در فرآیند طراحی، اولین قدم باید بیان هدف باشد. در پاسخ به این سوال که چرا این کار را انجام می دهیم باید گفت: با تعریف هدف از طراحی، فرآیند قابل توجه می شود. در وب سایت نمونه کارها که در مورد آن صحبت خواهیم کرد، همان هدف اصلی را خواهید دید. نمایش محتوای جذاب و ارائه اطلاعات اولیه به گونه ای که مشتریان بیشتری را جذب کند.

نمونه هایی از محتوای جذاب در وبسایت نمونه کار

محتوای متقاعد کننده مشتریان بالقوه را متقاعد می کند که یک نسخه از کار صاحب وب سایت را داشته باشند. این را می توان در طیف گسترده ای انجام داد – اسلاید، گالری تصاویر، ویدئوها و غیره. اما هدف برای همه یکسان است.  

نمونه هایی از اطلاعات اولیه در وبسایت نمونه کار

یک وب سایت نمونه کار نیز برای ارائه اطلاعات کلی در مورد مالک سایت به بازدیدکنندگان سایت در نظر گرفته شده است. اطلاعات اولیه به شرح زیر است: اطلاعات تماس مانند ایمیل، فرم تماس وب، شماره تلفن، آدرس دفتر شما و موارد دیگر.

چرا به یک وبسایت نمونه کار نیاز دارید؟

به طور خلاصه، شما به یک وب سایت نمونه کارها برای نمایش کار خود نیاز دارید. چه یک فرد، یک تیم کوچک دو نفره یا یک شرکت متشکل از 10 عضو، بسیار مهم است که رویکرد آنلاین خود را داشته باشید. وب‌سایت‌های نمونه کار به شما کمک می‌کنند تا از بقیه متمایز شوید، منحصر به فرد بودن خود را نشان دهید، اعتماد ایجاد کنید و به دیگران کمک کنید واقعاً شما را پیدا کنند.
اما برای طراحان داخلی، هنرمندان، مدل‌ها، نویسندگان و غیره نیز کاربرد دارد. ایده اصلی این است که شما یک خالق هستید و باید کار خود را نشان دهید. وبسایت نمونه کارها این امکان را به شما می دهد که این کار را با کیفیت بالا انجام دهید.

عناصر ضروری برای یک وبسایت نمونه کار

ویترین کار شما

فقط چند ثانیه طول می کشد تا یک بازدید کننده تمرکز خود را از دست بدهد، بنابراین از آن ثانیه ها عاقلانه استفاده کنید. مشتریان بالقوه شما ابتدا تصویر بصری را می بینند و اگر آنچه را که می بینند دوست داشته باشند، به جستجوی جزئیات بیشتر ادامه خواهند داد. به عبارت دیگر، شما نیاز به یک ارائه فوق العاده جذاب از کار خود دارید.
شما می توانید این کار را به روش های مختلفی انجام دهید، از جمله نمایش اسلاید، ارائه ویدئو، گالری تصاویر کوچک و موارد دیگر. به عنوان مثال، اگر طراح لوگو هستید، سعی کنید تصاویری با کیفیت از انواع مختلف لوگو به نمایش بگذارید. لوگوی خود را روی محصول یا کارت ویزیت خود قرار دهید و آن را با رنگ های مختلف نشان دهید تا صلاحیت خود را ارتقا دهید.

صفحه برای شما

صفحه “برای شما” به مشتریان بالقوه این امکان را می دهد که ببینند چه کسی ثابت قدم است، ببینند شما چه کسی هستید و آیا آنها مایلند با شما کار کنند یا نه؟

تعریف نام شما

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما بسیاری از وبسایت نمونه کار اینطور نیستند. اگر مشتری احتمالی شما بخواهد از شما تحقیق کند، وبسایت نمونه کار بهترین مرجع برای تحقیق است.

مکانی برای عکس شما

عکاسی احساس شخصی تری می دهد. پرتره یا عکس زیبای شما که روی آن طراحی جدیدی کار می کنید. این راه اصلی برای نشان دادن به بازدیدکنندگان است که شما چه کسی هستید. آن را ساده اما جذاب انجام دهید.

اطلاعات برای شما

شخصیت خود را با گفتن داستانی در مورد تجربه حرفه ای و شخصی خود نشان دهید. تحصیلات شما، آنچه آموخته اید، پروژه هایی که دوست دارید روی آنها کار کنید، جوایز و گواهینامه ها. از این صفحه برای نشان دادن مهارت ها، طرز فکر و علایق خود استفاده کنید. آن را مختصر، دلپذیر و به یاد ماندنی کنید.

مطالعات موردی

مطالعات موردی یا ارائه بهترین راه برای نشان دادن دامنه کامل پروژه‌های شما هستند. هر پروژه باید داستان خود را داشته باشد که پیشرفت کل فرآیند را از ابتدا تا نتیجه نهایی نشان دهد. این فرآیند خلاقانه را با تعداد زیادی عکس و یادداشت که در پشت هر پروژه وجود دارد، نشان دهید.

گواهینامه‌ها

داشتن تعریف و تمجیدهایی از مشتریان شما می‌تواند برای کسانی که به‌تازگی وارد صفحه شما شده‌اند بسیار معنادار باشد. می‌توانید مهارت‌هایتان را فهرست کنید و بگویید چقدر عالی هستید، اما اجازه دهید دیگران بگویند که می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد. با مشتریان قبلی خود تماس بگیرید و قیمت‌هایی را بخواهید که بتوانید در وب‌سایت خود از آن‌ها استفاده کنید. افرادی که از همکاری با شما لذت می‌برند، باکمال میل از کار خوب شما با یک گواهی تمجید می‌کنند.

چیزهای اضافی برای گنجاندن

وب‌سایت نمونه کار شما می‌تواند شامل هر چیزی باشد. جدا از عناصر کلیدی اساسی، موارد بیشتری وجود دارد که می‌تواند سایت شمارا بیشتر برجسته کند. نمونه اولیه آزمایشی، نمونه‌های رایگان مجموعه آیکون‌ها، نرم‌افزار رایگان، تم ها و حتی پلاگین ها.