در بازاریابی دیجیتال، صفحه لندینگ پیج یک صفحه وب مستقل است که به‌طور خاص برای یک کمپین بازاریابی یا تبلیغات ایجادشده است. جایی است که یک بازدیدکننده پس از کلیک بر روی پیوندی در یک ایمیل، یا تبلیغات گوگل، بینگ، یوتیوب، فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر یا مکان‌های مشابه در وب، در یک صفحه مشخص شده فرود می‌آید.

از صفحات لندینگ چه می‌دانید؟

برخلاف صفحات وب که معمولاً اهداف زیادی دارند و کاوش را تشویق می‌کنند، صفحات لندینگ پیج با یک تمرکز یا هدف واحد طراحی می‌شوند که به‌عنوان فراخوان برای اقدام (یا به اختصار CTA) شناخته می‌شود.
همین تمرکز است که لندینگ پیج ها را به بهترین گزینه برای افزایش نرخ تبدیل کمپین‌های بازاریابی شما و کاهش هزینه کسب سرنخ یا فروش تبدیل می‌کند. درحالی‌که صفحه اصلی دارای ده ها حواس‌پرتی بالقوه است، صفحه لندینگ پیج بسیار متمرکز است. داشتن لینک‌های کمتر در لندینگ پیج، امکان تبدیل‌ شدن بازدیدکننده به مشتری را افزایش می‌دهد، زیرا کلیک‌های وسوسه‌انگیز کمتری وجود دارد که بازدیدکنندگان را از تماس برای اقدام خرید یا سفارش دور می‌کند. به همین دلیل است که بازاریابان متخصص همیشه از یک صفحه لندینگ پیج اختصاصی به‌عنوان مقصد ترافیک خود استفاده می‌کنند.

صفحات اصلی شامل چه چیزی است؟

مطمئنا، صفحه اصلی شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. این صفحه مختص برند و نام تجاری است و به افراد امکان می‌دهد طیف وسیعی از محصولات را مشاهده کنند. صفحه اصلی همچنین اطلاعات بیشتری در مورد شرکت و ارزش‌های آن را ارائه می‌دهد. از اینجا، یک بازدیدکننده می‌تواند به هر صفحه ای از وبسایت برود، برای یک شغل درخواست دهد، برخی از اخبار و مقالات را بخواند، شرایط خدمات را مرور کند، اما آن‌ها لزوماً خریدی انجام نمی‌دهند و نکته همین است.
صفحه لندینگ پیج برای این نوع از مشتریان، هدف کاملاً متفاوتی دارد. همراه با تبلیغات فوق‌العاده شیک که یک پیشنهاد واحد را تبلیغ می‌کنند، همه‌چیز در آن به‌ دقت طراحی و برنامه ریزی شده است تا این بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند. قدرت صفحه لندینگ پیج در این است که ترافیکی را که وبسایت از طریق صفحه اصلی جمع آوری کرده است، به درآمد تبدیل کند.
مهم‌تر از همه، زمانی که یک تبلیغ ایجاد می‌کنید، می‌توانید انتخاب کنید که لینک بازدیدکننده شما را کجا ببرد. بله، می‌توانید انتخاب کنید که آن‌ها را به صفحه اصلی خود ارسال کنید. اما، همان‌طور که در زیر بررسی خواهیم کرد، بهتر است یک صفحه لندینگ پیج مستقل ایجاد کنید که با نسخه تبلیغاتی شما مطابقت داشته باشد و یک فراخوان برای اقدام واضح ارائه دهد.

ترافیک جستجوی ارگانیک

اصطلاح «ترافیک ارگانیک» به هر بازدیدکننده‌ای اشاره دارد که بدون پرداخت هزینه تبلیغات، جذب وبسایت شما شده است (مانند قسمت پایین نتایج جستجوی گوگل یا بینگ (SERP)). با ایجاد محتوای مفید و قانع‌کننده در وب‌سایت یا صفحات لندینگ پیج خود، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که کسب‌وکار شما بیشتر در جستجوهای مرتبط ظاهر می‌شود. هرچه رتبه محتوای شما بالاتر باشد، بهتر است.
طراحی وب دارای اجزای متعددی است که باهم کار می‌کنند تا تجربه نهایی یک وب‌سایت را ایجاد کنند. از جمله طراحی گرافیک، طراحی تجربه کاربری، طراحی رابط کاربری، بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) و تولید محتوا. این عناصر تعیین می‌کنند که یک وب‌سایت چگونه به نظر می‌رسد و در دستگاه‌های مختلف چگونه کار می‌کند.
طراحی وب با توسعه وب متفاوت است. کد نویسی واقعی است که باعث می‌شود یک وب‌سایت کار کند. زمانی که در حال ساخت یک وب‌سایت هستید، هم به طراحی وب و هم به توسعه وب نیاز دارید. اگرچه می‌توانید طراحان وب را بیابید که توسعه‌دهندگان وب و UX نیز هستند، این‌ها مجموعه مهارت‌های متمایز هستند.
قدم اول واقعا مهم است. اگر حضور قوی در وب نداشته باشید، برند خود را به خطر می اندازید. مشتریان بالقوه‌ای که در وب برای برند شما جستجو می‌کنند و چیزی پیدا نمی‌کنند، ممکن است فکر کنند که شما دیگر فعالیتی ندارید. اگر آن‌ها در وبسایت شما جستجو کنند و چیزی در خور توجه را نیابند، این تصور را خواهند داشت که شما چندان به شرکت یا محصول خود اهمیت نمی‌دهید. هر رابطه‌ای که در وب‌سایت شما شروع می‌شود را با درست کردن طراحی وب خود به یک رابطه عالی تبدیل کنید.