انتخاب نوع مناسب وبسایت برای ایجاد کسب‌وکار شما بسیار مهم است. در حال حاضر نزدیک به 1.7 میلیارد وبسایت آنلاین وجود دارد که سبک‌ها و انواع مختلفی از وبسایت‌ها را برای مطالعه ارائه می‌دهند، اما همچنان سردرگمی زیادی در مورد اینکه کدام نوع وبسایت و طراحی واقعاً برای شما مناسب است، وجود دارد.

به عنوان یک طراح یا صاحب کسب‌وکار کوچک، باید با انواع مختلف صفحات وب آشنا باشید تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک، نیاز شما را برآورده می‌کند. تحقیق در مورد آنچه که رقبا انتخاب کرده‌اند و انجام آزمایش‌ها به شما این امکان را می‌دهد که قالب مناسبی را برای هر برند و مشتری آن‌ها ایجاد کنید.
در اینجا انواع وبسایت آورده شده است:

1. صفحات اصلی

صفحه اصلی شما به بازدیدکنندگان سایت کمک می کند تا به بخش‌های مختلف سایت بروند و همچنین می‌تواند به عنوان یک قیف تبدیل عمل کند. از آنجایی که اکثر کاربران از طریق صفحه اصلی شما به سایت شما مراجعه می‌کنند، این صفحه، جایی است که طراحی آن از طراحی همه صفحات مهم‌تر است.
صفحه اصلی می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، اما هنگام طراحی، مهم است که هدف صفحه اصلی را به عنوان مسیریابی اصلی و نقطه مورد علاقه بازدیدکنندگان سایت به خاطر بسپارید. مشخص کنید که کسب‌وکار چیست و پیشنهاد ارزش منحصر به فرد (UVP) را از قبل ارائه دهید. سلسله مراتب و ساختار ناوبری سایت را در صفحه اصلی ایجاد کنید. از پالت رنگ، لوگو و تصاویر برند خود استفاده کنید که بسیار مرتبط با تجارت شما هستند. صفحه اصلی، لحن تصویر کسب‌وکار را تعیین می‌کند. بنابراین باید از طریق تصاویر و کلمات در مورد اینکه چه کسی هستید بیان کند.

2. وبسایت مجلات

یک وبسایت مجله حاوی مقالات، عکس‌ها و فیلم‌هایی است که اطلاعاتی و آموزشی هستند. در بیست سال گذشته، صنعت مجلات از یک پلتفرم فقط چاپی به فرمت عمدتاً دیجیتالی تغییر کرده است. نوع وبسایت مجله برای وبسایت‌های اطلاعاتی، به ویژه نشریات دانشگاه‌ها و سازمان‌ها به خوبی کار می‌کند.
همانطور که در مورد ایجاد یک وبسایت مجله فکر می‌کنید، با ساختن یک چارچوب اولیه شروع کنید. کاربران بدون توجه به اینکه چه موقع وارد صفحه اصلی شما می‌شوند، باید یک طرح‌بندی مشابه ببینند. همچنین هر مقاله وبسایت شما باید طرح و پیمایش مشابهی داشته باشد. به خاطر داشته باشید که طراحی کلی چقدر با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش وبسایت هماهنگی دارد تا مطمئن شوید که محتوای شما به راحتی در رایانه‌های رومیزی و تلفن‌های هوشمند قابل خواندن است.

3. وبسایت‌های فروشگاهی

وبسایت فروشگاهی یک وبسایت خرید آنلاین است که کاربران می‌توانند محصولات یا خدمات شما را از طریق این وبسایت‌ها خریداری کنند. یک صفحه وبسایت قدرتمند فروشگاهی، مرور محصولات، فیلتر کردن بر اساس دسته‌ها، برجسته کردن فروش ویژه و خرید را آسان می‌کند.
یک راه آسان برای شروع از طریق یک پلتفرم فروشگاه، استفاده از  Shopify یا Squarespace است. تیم شما می‌تواند به راحتی موجودی آنلاین را به‌روز کند و محصولات جدید را لیست کند. به علاوه، از آنجایی که کل سیستم به هم متصل است، بخش‌های فروش، تدارکات و بازاریابی می‌توانند از فعالیت‌ها مطلع شوند. در بخش طراحی، پلتفرم‌های فروشگاهی چندین قالب را ارائه می‌دهند که تقریباً با نیازهای هر نوع کسب‌وکاری مطابقت دارد.

4. وبلاگ‌ها

یک وبلاگ دارای مقالات، عکس‌ها و ویدیوهایی است که به طور مرتب به‌روز می‌شوند. وبلاگ‌ها در مقایسه با مجلات با محتوای غیررسمی و شخصی‌تر شروع به کار کردند. اکنون متداول شده است که برندها و مشاغل بزرگ، وبلاگ خود را داشته باشند. افزودن محتوای تخصصی، اعتبار کلی یک شرکت یا یک فرد را بهبود می‌بخشد. وبلاگ‌ها همچنین مطالبی را برای پست‌های رسانه‌های اجتماعی و کمپین‌های ایمیلی ارائه می‌دهند.
با این حال، یک وبلاگ می‌تواند برای شرکت‌های کوچک‌تر نیز دست‌و پاگیر شود. قبل از اینکه بخواهید راه‌اندازی کنید، مطمئن شوید که یک تیم و استراتژی برای تازه نگه داشتن محتوا دارید. در واقع بهتر است یک وبلاگ نداشته باشید و در عوض چند ویدیو یا راهنما ارائه دهید تا اینکه یک وبلاگ ناامیدکننده قدیمی داشته باشید.

5. وبسایت نمونه‌کارها

یک وبسایت نمونه‌کار به متخصصان خلاق، مکانی را برای نمایش بهترین کارهای خود می‌دهد. این نوع وبسایت برای هنرمندان، نویسندگان، طراحان، فیلمسازان، سازندگان مبلمان بسیار مناسب است.
همانطور که شما یک نمونه‌کار می‌سازید، نیازی به اضافه کردن تک تک پروژه‌هایی که تا به حال روی آن کار کرده‌اید نیست. در عوض، روی ایجاد دسته‌هایی از آیتم‌ها و برجسته کردن بهترین آثار از هر دسته تمرکز کنید. وبسایت نمونه‌کار ذاتاً کمی خلاقانه‌تر است. بنابراین جایی است که می‌توانید طرح‌بندی‌های منحصر به فرد را امتحان کنید و ویژگی‌های جالبی را اضافه کنید.

6. لندینگ پیج

لندینگ پیج نوع خاصی از انواع وبسایت است که برای یک کمپین بازاریابی ایجاد شده و بازدیدکنندگان را به انجام یک اقدام خاص سوق می‌دهد.
محتوای لندینگ پیج باید محدود باشد و به سمت عملی برای اقدام (CTA) که می‌خواهید کاربر از آن استفاده کند، اشاره کند. فضای خالی زیادی در اطراف CTA خود بگذارید و عناصری را که به هدف آن کمپین مرتبط نیستند برای صفحات دیگر ذخیره کنید.

7. وبسایت رسانه‌های اجتماعی

تقریباً 2.77 میلیارد نفر در رسانه‌های اجتماعی با ده‌ها پلتفرم مختلف فعالیت می‌کنند. مهم نیست که مخاطب هدف شما چه کسی باشد، احتمالاً آن‌ها را در فیسبوک یا توییتر یا اینستاگرام یا اسنپ چت یا لینکدین خواهید یافت. اگرچه نمی‌توانید خود پلتفرم‌ها را بازطراحی کنید، اما به ظاهر صفحه‌تان کنترل دارید و می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که به اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی منجر شود.
به دنبال یک نگاه ثابت در تمام صفحات رسانه‌های اجتماعی و صفحات وبسایت خود باشید تا کاربران فورا بدانند که برند شما پشت صفحه است. از همان لوگو و انتخاب رنگ استفاده کنید. صدا و شخصیت خاصی را انتخاب کنید که در تمام محتوا بدرخشد.
هنگام ایجاد محتوا، روی چیزهایی تمرکز کنید که پتانسیل بالایی برای اشتراک گذاری در رسانه‌های اجتماعی دارند، مانند ویدیوهای سرگرم کننده، اینفوگرافیک‌ها، گزارش‌های عمیق و پیشنهادات رایگان.

8. دایرکتوری و صفحات تماس

دایرکتوری یا صفحه تماس مکانی است که کاربران می‌توانند با شما یا دیگران ارتباط برقرار کنند. این مدل از انواع وبسایت، زمانی که می‌خواهید فهرستی از مشاغل یا افراد درون یک سازمان را داشته باشید، به خوبی کار می‌کند. به عنوان مثال، فهرست راهنمای رستوران های محلی دارای غذاخوری‌هایی در منطقه با منوها، محدوده قیمت، شماره تلفن و نظرات.
ماهیت یک سازمان فرصتی را برای یک وبسایت دایرکتوری ایجاد می‌کند. برای مثال، انجمنی از دندانپزشکان محلی در یک شهر ممکن است هر یک از اعضا، حوزه تخصص و اطلاعات تماس آن‌ها را فهرست کند. این گزینه طراحی را در جیب پشتی خود برای مشتریان نگه دارید.

وبسایت مناسبی را برای مخاطبان خود انتخاب کنید

طراحی خوب بسیار بیشتر از یک ظاهر جذاب است، بلکه باعث جذب کاربر می‌شود و به شدت برای نیازهای مخاطبانی که سایت را مشاهده می‌کنند، سودمند است. به کارهایی که شرکت‌های دیگر برای طراحی وبسایت خود انجام داده‌اند توجه کنید و به سرعت تشخیص دهید که کدام فرمت برای هر پروژه بهتر عمل می‌کند. دانستن آنچه دیگران با انواع وبسایت‌ بدست آورده‌اند، به شما احساس خوبی نسبت به وبسایتی می‌‎دهد که بهترین کار را برای شما دارد.