وبسایت فروشگاه بخش بزرگی از فرآیند تصمیم گیری است. با این حال، شما می خواهید مطمئن شوید که در واقع یک راه حل فروشگاهی را انتخاب می کنید که می تواند نیازهای کسب و کار شما را برآورده کند. به علاوه، اگر اکنون آنچه را که نیاز دارید مشخص کنید، در نهایت برای هیچ چیز اضافی پرداخت نخواهید کرد یا نیازی به خرید افزونه‌ها ندارید.

1- انتظار دارید چه نوع وبسایت فروشگاه اینترنتی داشته باشید؟

نکاتی که باید قبل از ایجاد یک وبسایت فروشگاهی در نظر بگیرید. اگر قصد فروش محصولات را دارید، تقریباً چند محصول یا مدل مختلف را در فروشگاه آنلاین خود قرار خواهید داد؟ آیا به سایر مشاغل (B2B) یا به مصرف کنندگان (B2C) می فروشید؟

در طول این بخش از فرآیند برنامه ریزی تا جایی که می توانید خاص باشید. برخی از خدمات یا محصولات ممکن است نیازهای متفاوتی به ویژگی های فروشگاه آنلاین شما داشته باشند. این نیازها به شما کمک می کند تا لیست پلتفرم های فروشگاهی را محدود کنید. به عنوان مثال، آیا به فروشگاهی با چندین زبان نیاز دارید؟ یا به فروشگاهی نیاز خواهید داشت که قابلیت ورود جداگانه داشته باشد؟

2- آیا قصد دارید محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید؟ یا، آیا در حال حاضر یک فروشگاه آجر و ملات دارید؟ 

بسیاری از خرده فروشان آجر و ملات در حال اضافه کردن یک وبسایت فروشگاه آنلاین هستند، به ویژه در سال 2020. فروش محصولات به صورت آنلاین علاوه بر داشتن یک فروشگاه فیزیکی، به کسب و کارهای کوچک امکان می دهد در صورت تمایل جهانی شوند و یا به مشتریان امکان خرید آنلاین و خرید را در اختیار آنها قرار می دهد.

فروش آنلاین محصولات همچنین به معنای مدیریت موجودی و حمل و نقل است (در این مورد در کمی بیشتر توضیح می دهیم). اگر قبلاً یک سیستم مدیریت موجودی دارید که برای شما کار می کند، به دنبال پلتفرم فروشگاهی باشید که با آن یکپارچه شود – مگر اینکه مایل به استفاده از راه حل جدیدی باشید که قبلاً بخشی از پلتفرم است.

3- بودجه توسعه وبسایت تجارت الکترونیک شما چقدر است؟

هنگامی که شروع به تحقیق در مورد راه حل های فروشگاهی می کنید، بسیار آسان است که از همه گزینه های مختلف طراحی سفارشی و ویژگی ها دور شوید. به همین دلیل مهم است که بودجه توسعه فروشگاهی خود را زودتر کاهش دهید.

به چه ویژگی هایی کاملاً نیاز دارید؟ داشتن کدام افزونه خوب است؟ لیست خود را ایجاد کنید و به آن پایبند باشید تا در بودجه خود بمانید.

4- گزینه های حمل و نقل شما چیست؟

وقت آن است که به گزینه های حمل و نقلی که می خواهید ارائه دهید پس از باز شدن فروشگاه آنلاین خود فکر کنید.

ظرفیت شما برای رسیدگی به نیازهای حمل و نقل چقدر است؟

آیا حمل و نقل را برون سپاری می کنید یا آن را در داخل مدیریت می کنید؟

آیا گزینه های حمل و نقل جهانی خواهید داشت؟

این به شما بستگی دارد که چه چیزی می خواهید ارائه دهید. به‌علاوه، باید ملاحظات مشابهی را در مورد گزینه‌های پرداخت در فروشگاه آنلاین خود مدنظر قرار دهید.

طراحی وبسایت فروشگاه

هزینه های نرم افزار سایت فروشگاه

راه‌حل‌های وبسایت فروشگاه بسته به ویژگی‌های خارج از جعبه، نوع نرم‌افزاری که ارائه می‌کنند و سطح خدمات آن‌ها، از نظر هزینه متفاوت است.

پلتفرم‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، و انتخاب مناسب گام مهمی در راه‌اندازی یک وبسایت فروشگاهی است. بیایید به برخی از پلتفرم هایی که ممکن است در نظر بگیرید نگاهی بیندازیم.

BigCommerce

BigCommerceپیشرو در فضای تجارت الکترونیک است. این پلتفرم دارای ویژگی‌های غنی است، استفاده از آن آسان است و به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به سرعت راه‌اندازی کنند.

BigCommerce یک تجربه کاربری تمیز دارد که ساخت وبسایت های زیبا را آسان می کند حتی اگر قبلاً این کار را نکرده باشید. هنگامی که همه چیز را راه اندازی کردید، BigCommerce نیز به راحتی از طریق یک صفحه فروشگاه ساده برای افزودن محصولات و مدیریت سفارشات اجرا می شود.

یکی دیگر از مزیت‌های بالقوه BigCommerce از دیدگاه کاربر باطن، پیشنهادات بدون سر آن است. BigCommerce چندین پلاگین از پیش ساخته شده برای سیستم های مدیریت محتوا (CMS) و سیستم های DXP مانند WordPress، Bloomreach، Drupal و غیره دارد.

این بدان معناست که اگر قبلاً از یکی از این گزینه‌ها برای اجرای وبسایت خود استفاده می‌کنید، می‌توانید BigCommerce را در بک‌اند متصل کنید و به استفاده از سیستمی که قبلاً به خوبی می‌شناسید در فرانت‌اند ادامه دهید.

BigCommerce یک ارائه دهنده نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS) است، به این معنی که شما اساسا نرم افزار و میزبانی را از آنها اجاره می کنید. پلتفرم‌های SaaS به‌طور خودکار به‌روزرسانی‌ها را برای شما ایجاد می‌کنند، بنابراین شما همیشه آخرین نسخه را بدون نگرانی در مورد تعمیر و نگهداری دارید.

پلتفرم‌های SaaS می‌توانند سطح بالایی از عملکرد را ارائه دهند، بنابراین لازم نیست نگران تغییر ارائه‌دهندگان میزبانی با افزایش مقیاس کسب‌وکار خود باشید. همه اینها در هزینه ماهانه شما گنجانده شده است.

Magento

Magento گزینه‌های داخلی و میزبانی ابری را ارائه می‌دهد، اما بسیاری از کسب‌وکارها اکنون به دنبال مدل‌های SaaS هستند زیرا به‌روزرسانی‌های مستمر از جمله وصله‌های امنیتی را ارائه می‌دهند.

مجنتو با چرخ های آموزشی عرضه نمی شود. و هیچ توسعه دهنده ای در سایت وجود ندارد که بتوانید برای کمک به ساخت سایت خود با آنها تماس بگیرید. شما به یک توسعه دهنده یا تیمی از توسعه دهندگان برای ساخت سایت فروشگاه خود، یک شریک میزبانی که بتواند سایت شما را میزبانی کند و کسی که پشته فناوری شما را یکپارچه کند نیاز دارید.

پس از راه‌اندازی، Magento همچنان منحنی یادگیری شیب‌داری دارد. انعطاف‌پذیری Magento همچنین می‌تواند برای کاربران جدیدتری که قادر به پیمایش پیچیدگی آن بدون مشکل قابل‌توجه نیستند، مسئولیتی باشد.

Shopify

Shopify برای برآوردن نیازهای مشاغل کوچک ساخته شده است که می خواهند راهی کاربر پسند برای ایجاد فروشگاه های آنلاین داشته باشند. با مناطق کشیدن و رها کردن، ساختن یک سایت نسبتاً آسان است اگر هرگز با کد کار نکرده باشید.

شما می توانید یک وبسایت ساده را به سرعت راه اندازی کنید. با این حال، اگر می خواهید ویژگی های پیشرفته تری اضافه کنید، باید برنامه های اضافی یا کدنویسی سفارشی اضافه کنید.

هزینه های نام دامنه

نام دامنه شما هزینه سالانه خواهد بود مگر اینکه بتوانید چند سال پیش پرداخت کنید. طبق گفته GoDaddy، خرید یک نام دامنه معمولاً بین 2 تا 20 دلار در سال هزینه دارد. قیمت بستگی به این دارد که آن را از کجا خریداری می کنید و برنامه افزودنی که دریافت می کنید، مانند .com یا .shop. خرید از یک فروشنده خصوصی یا از طریق حراج معمولاً گرانتر خواهد بود.

هزینه هاست

پس از ثبت نام دامنه، نوبت به یافتن هاست وب می رسد. راه حل هایی مانند BigCommerce و Shopify در فضای ابری میزبانی می شوند و میزبانی وب را به عنوان بخشی از اشتراک ارائه می دهند. این بدان معناست که شما مجبور نخواهید بود به دنبال میزبانی شخص ثالث باشید یا با چالش های مدیریت آن مقابله کنید.
اگر می خواهید از وبسایت فروشگاه خود میزبانی کنید، هزینه آن از 80 تا 730 دلار در ماه متغیر است، زیرا بستگی به میزان ترافیک فروشگاه شما، ویژگی های وب سایت شما و خدمات خودکار مانند پشتیبان گیری از سایت دارد.

هزینه های گواهی SSL

قیمت گواهی SSL از 20 تا 70 دلار در سال متغیر است. اگرچه این بخش ممکن است یکی از کم‌هزینه‌ترین بخش‌های فروشگاه آنلاین شما باشد، اما امنیت شبکه‌ای را فراهم می‌کند که برای بازدید و خرید مشتریان از وبسایت شما به آن نیاز دارید.
گاهی اوقات، موتورهای جستجو از گواهی SSL به عنوان یک عامل رتبه بندی نیز استفاده می کنند. علاوه بر این، برخی از راه حل های میزبانی این را به عنوان بخشی از هزینه خود ارائه می دهند، بنابراین این را در نظر داشته باشید.

5 هزینه های پردازش پرداخت

نادیده گرفتن هزینه‌های مربوط به پردازش پرداخت آسان است، اما می‌توانند به سرعت اضافه شوند. هزینه‌های پردازش پرداخت به نوع پرداخت‌هایی که می‌خواهید در حین تسویه‌حساب ارائه دهید – مانند PayPal یا کارت‌های اعتباری مختلف – نوع ارزی که می‌پذیرید و مناطقی که می‌فروشید بستگی دارد.

هزینه های طراحی

بخشی از توسعه فروشگاه تجارت الکترونیک شما، ایجاد یک تجربه کاربری منحصربه‌فرد با طراحی وبسایت است که نشان‌دهنده برند شما است و مشتریان را به بازگشت نگه می‌دارد. طراحی فروشگاه اینترنتی شما با برخی هزینه های استاندارد همراه است.

1.هزینه تم و طراحی وبسایت فروشگاه

همه راه حل های اصلی تجارت الکترونیک دارای تم های طراحی وبسایت تجارت الکترونیک هستند که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. برخی از تم ها ممکن است هزینه اضافی نسبت به آنچه که برای استفاده از پلتفرم پرداخت می کنید نداشته باشند، در حالی که قیمت تم های دیگر ممکن است بین 60 تا 200 دلار باشد.
فروشگاه هایی که در BigCommerce میزبانی می شوند به انواع تم های رایگان و ممتاز برای استفاده دسترسی دارند. Cornerstone محبوب ترین موضوع BigCommerce است که برای فروش و تخفیف، کاتالوگ های بزرگ، چند منظوره و موبایل، تبلت و دسکتاپ بهینه شده است.

2.هزینه های افزونه

مهم نیست که چقدر سخت نگاه می کنید، راه حلی برای تجارت الکترونیک وجود ندارد که همه چیزهایی را که برای فروشگاه آنلاین شما نیاز دارید داشته باشد. اینجاست که افزونه‌ها، به همراه هزینه‌هایشان وارد عمل می‌شوند.
BigCommerce
با BigCommerce، می توانید افزونه ها را به صورت رایگان انتخاب کنید. یک افزونه ممتاز می تواند از نظر هزینه متفاوت باشد و معمولاً یک مدل پرداخت اشتراک است. عملکرد خارج از جعبه BigCommerce می تواند در مقایسه با Shopify، تقریباً 5800 تا 30000 دلار بیشتر در سال در هزینه های اشتراک برنامه صرفه جویی کند.
Magento
افزونه های مجنتو به توسعه سفارشی نیاز دارند که می تواند گران باشد. Magento هزاران افزونه را در بازار خود ارائه می دهد که قیمت آنها بین 0 تا 15000 دلار است.
Shopify
مشابه BigCommerce، تاجران Shopify می توانند به صدها برنامه رایگان و ممتاز دسترسی داشته باشند و این هزینه ها به خود برنامه بستگی دارد.

چقدر هزینه دارد که شخصی یک وبسایت فروشگاهی بسازد؟

هزینه داشتن یک توسعه دهنده برای ساخت وبسایت فروشگاهی شما بستگی به ویژگی هایی دارد که برای اجرای یک سایت فروشگاهی موفق نیاز دارید. اگر به دنبال گزینه هایی هستید که خارج از چارچوب نیستند، ممکن است یک آژانس توسعه وب سایت فروشگاهی حرفه ای را استخدام کنید تا یک سایت برای شما ایجاد کند.

آژانس های توسعه می توانند کارهای زیر را انجام دهند:

  • توسعه وب پشتیبان
  • طراحی وب جلو
  • طراحی UI/UX
  • خدمات تجارت الکترونیک
  • طراحی اپلیکیشن موبایل
  • استراتژی دیجیتال
  • توسعه نرم افزار سفارشی
استخدام یک آژانس توسعه تجارت الکترونیک ممکن است هزینه کمی نباشد، اما آنها کار را با هزینه ای کمتر از هزینه یک توسعه دهنده داخلی انجام می دهند.

هزینه های مداوم وبسایت فروشگاه که باید در نظر گرفته شود

برخی از هزینه‌های داشتن یک فروشگاه آنلاین صرفاً هزینه‌های اولیه هستند، اما برخی دیگر، خواه ماهیانه، سالانه یا هر تراکنش، ادامه دارند. به احتمال زیاد، می‌توانید این هزینه‌ها را هر ماه یا حتی در سال پیش‌بینی کنید تا غافلگیرکننده نباشند.

در اینجا برخی از هزینه های جاری مربوط به عملکرد تجارت الکترونیکی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند:

1- پشتیبان گیری از داده ها: این مورد تضمین می کند که تمام اطلاعات ذخیره شده در سایت شما، مهم نیست که چه باشد، ایمن نگه داشته می شود. بدون پشتیبان گیری منظم از داده ها، می توانید پول و حتی مشتریان خود را از دست بدهید. هزینه های پشتیبان گیری از داده ها معمولاً به اندازه فایل های سایت شما بستگی دارد.
2- مدیریت موجودی: یک فروشگاه آنلاین به نوعی موجودی همراه با هزینه های حمل و نقل مرتبط است، حتی اگر این موارد از طریق شخص ثالث انجام شود.
3- امنیت: علاوه بر گواهی SSL، نرم افزار امنیتی می خواهید تا از کسب و کار و اطلاعات آن در برابر تهدیدات خارجی محافظت کند. این معمولاً یک هزینه ماهانه و مبتنی بر اشتراک است.
4- بازاریابی ایمیلی: ارتباط منظم با مشتریان بالقوه و فعلی می تواند به حفظ جریان درآمد شما کمک کند. برخی از راه حل های بازاریابی ایمیلی بسته به اندازه لیست مخاطبین ایمیل شما ممکن است برنامه های رایگان یا هزینه ماهانه داشته باشند.
5- بازاریابی محصول: سایر تلاش‌های بازاریابی دیجیتال مانند SEO، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) و رسانه‌های اجتماعی به نوعی بودجه نیاز دارند. بازاریابی محصول به افزایش آگاهی از برند شما برای هدایت ترافیک به فروشگاه آنلاین شما کمک می کند.